מי רשאי לנסוע בקלנועית זוגית?

24 אפריל 2023

תוכן העניינים

קלנועית זוגית קיימת במספר דגמים שונים, כדי שכל אחד יוכל למצוא את הדגם המתאים לו ביותר. עם זאת, המשותף לכל הדגמים של הזוגיים הוא האפשרות לנסיעה בשניים. 

אבל מי יכול לנסוע בקולנועית זוגית? למי מותר לנהוג והאם אפשר להסיע את מי שרוצים?

נהיגה בקלנועית זוגית – למי מותר?

נהיגה בקלנועית מכל דגם שהוא, בין אם מדובר על דגם זוגי או דגם יחיד ואף על רכב תפעולי, אינה מחייבת החזקת רישיון נהיגה.

עם זאת, מהירות הנסיעה המותרת היא עד 12 קמ”ש ולכן חל איסור על נהיגה בכבישים ראשיים, אלא אם אתם חוצים את הכביש עם הקלנועית בלבד.

כדי לנהוג עליכם להיות בעלי כשירות גופנית וכשירות נפשית הנדרשת כדי להפעיל את הרכב בבטחה, כמו גם היכרות טובה עם הדגמים כדי להבין בדיוק כיצד להפעיל אותם בבטחה.

למעשה, החוק בישראל מתיר נהיגה על קלנועית מגיל 14 ומעלה – עבור מי שמוכר על ידי הרשויות בתור נכה, או בעל מגבלה בכושר ההתניידות.

בנוסף, חשוב לזכור כי לא מעט נהגים (בכל הגילאים) משתמשים בה גם בסביבה עירונית כדי להתנייד בנוחות ובבטחה ולכן, כאשר נוסעים בקלנועית בעיר ולא באזור כפרי או בתוך הקיבוץ, חובה להכיר את חוקי התנועה כדי לשמור על הבטיחות שלכם ושל הסביבה.

מי יכול לשבת ליד הנהג/ת?

כפי שהוסבר קיימים כללים ברורים המגדירים למי מותר לנהוג בקלנועית זוגית, או בכל דגם אחר, 

אבל מאחר ובדגם הזוגי, יש מקום נוסף ליד מושב הנהג, שם למעשה ניתן להרכיב כמעט כל אחד שיכול לשבת בכוחות עצמו באופן בטיחותי במושב הנוסף. 

לכן הדגם הזוגי מתאים לנסיעה של קשישים, או בעלי מוגבלויות עם המטפלים שלהם, או עם בני/בנות הזוג, עם הנכדים, או עם כל שותף אחר, איתו אתם רוצים להגיע ליעד.

איך בוחרים בדגם זוגי מתאים?

בחירת קלנועית זוגית צריכה להתאים לכם באופן אישי ולכן רצוי לבחור חברה שמציעה מספר אפשרויות לדגמים זוגיים וזאת כדי שתוכלו לבחור את הנוח לכם ביותר כמו גם המתאים ביותר לצורת הישיבה שלכם ולשימושים שלכם.

בנוסף, רצוי לבחור בדגם בעל מנוע עם הספק גבוה יחסית, שיאפשר נשיאת משקלים כבדים ללא קושי וכן מומלץ לבקש נסיעת מבחן כך תוכלו לחוש את נוחות הישיבה, מהירות, וכיצד הדגם מגיב בעליות ובירידות וכמו גם יכולת נשיאת משקל של שני נוסעים ביחד וכמובן האם הגדם מספק ועונה על כל מה שחשוב לכם.

לסיכום, חברת חשמלית ריידר מציעה מגוון רחב של דגמי קלנועית או בימבה חשמלית העומדים בתקני הבטיחות והאיכות המחמירים ביותר בעולם. החברה מקפידה לספק ללקוחותיה דגמים מתקדמים ומצוידים במיטב החידושים הטכנולוגיים, המבטיחים נסיעה יעילה, נוחה, בטוחה ומספקים עצמאות מלאה למשתמשים. מעוניינים לקבל מידע נוסף או לתאם הדגמה חינם בביתכם? השאירו לנו פרטי קשר ואנו נשמח לחזור אליכם!

FacebookWhatsAppTwitterEmail

חייגו עכשיו

ייעוץ ראשוני

וואטסאפ
ייעוץ בוואטסאפ דילוג לתוכן